2016 Excursie naar Londen leerjaar 4

13 December  was het zover….onze jaarlijkse excursiereis naar Londen. Niet eerder hadden de leerlingen in die vier jaar tijd zich zo vroeg op school moeten melden, namelijk om 6.30 uur. Snel even de lokalen in om te controleren of iedereen aanwezig was en of iedereen zijn identiteitsbewijs meegenomen had en de alcohol thuis hadden gelaten. Leerjaar 4 was gereed om naar Londen te vertrekken! De reis verliep zeer voorspoedig. Via de Kanaaltunnel maakten we de overtocht naar Engeland. Een aantal leerlingen vonden dit best spannend en vroegen zich af of de tunnel stevig genoeg was om het zeewater tegen te houden. De overtocht duurde in totaal 35 minuten. Een half uur na aankomst hadden we alweer onze eerste stop, het typisch Engelse stadje Canterbury. Hier kregen de leerlingen vrije tijd. Aan het einde van de middag kwamen we in het SafeStay Hostel aan. Daar kon iedereen de kamers verkennen en even bijkomen om ’s avonds met de metro naar het centrum te gaan voor ons diner bij de Pizza Express. Na het diner had iedereen vrije tijd rondom Piccadilly Circus. De volgende ochtend was iedereen na een best goede nachtrust (de een had meer geslapen dan de ander)  en het ontbijt op tijd klaar voor de busrit naar de London Eye. Het uitzicht vanaf boven was prachtig en we boften met het mooie weer. Na de “flight in the London Eye” gingen we als twee groepen uiteen voor de stadswandelingen. Tijdens het lopen kwamen we o.a. langs de Big Ben, Buckingham Palace, Trafalgar Square, Tower of London en de Tower Bridge.  Na de lange wandeling reden we weer met de bus naar het overdekte  winkelcentrum Westfield. Leerlingen mochten die avond zelf bepalen waar ze gingen eten. Een aantal leerlingen hadden ook flink kerstinkopen gedaan. Na afloop gingen we per metro weer terug naar het Hostel voor alweer de laatste nacht.  Woensdagochtend was het vroeg opstaan  voor het ontbijt, de kamercontrole en om de bagage in  te leveren bij de receptie. Daarna gingen we met de metro naar  Covent Garden om daar rond te kijken en de opdrachten voor school te doen. ’s Middags verzamelden we weer om te starten met het keuzeprogramma, een bezoek aan het Arsenal Stadium of een bezoek aan de London Dungeon. Na afloop kwamen we elkaar weer bij het dure warenhuis Harrods tegen waarna we  naar een echte Britse pub gingen om daar de typische Bangers & Mash te eten. Als laatst bezochten wij Winter Wonderland, een combinatie van een kerstmarkt en een kermis. Moe maar voldoen reden wij ’s nachts weer richting Nederland om rond 7 uur weer aan te komen bij school. Het waren 3 volle maar hele leuke dagen…….Gelukkig hebben we de foto’s en VLOG opdracht nog om nog eens terug te denken aan deze leuke reis.